Studiu de caz: Cum folosesc companiile multinationale Facebook?

Posted by on 19 November 2011 in Blog | 0 comments

Dupa cum am zis intr-un articol anterior, Facebook este o retea sociala, un loc unde oamenii intra sa se conecteze virtual la alti oameni si sa fie la curent cu tot ce se intampla. Facebook are la momentul actual peste 4 milioane de utilizatori in Romania, a inregistrat o crestere de aproximativ 1.400.000 de noi utilizatori in ultimul an, iar la inceputul anului 2010, Facebook avea doar 500.000 de utilizatori romani. In Romania, Social Media Marketing-ul este “exploatat” in special de companiile multinationale, care au luat lectii din exterior si au vazut potentialul imens pe care il prezinta aceasta retea sociala.

Am ales 5 companii lidere in domeniul lor si am analizat cu atentie strategia prin care isi promoveaza paginile si cum isi fidelizeaza clientii prin intermediul acestei retele sociale.

1. KFC Romania

KFC Romania (KFC.Romania) isi fidelizeaza fanii oferindu-le vouchere cu reduceri substantiale la orice comanda plasata in restaurantele KFC si din cand in cand mai organizeaza concursuri pe Facebook cu premii tot in vouchere. Pe langa concursuri si campaniile fidelizare, KFC anunta stiri din companie si ruleaza campanii umanitare.
Voucher KFC Facebook
KFC Romania este primul lant de restaurante din Romania ce au atins cifra de 100.000 de fani si si-au rasplatit toti fanii oferindu-le un voucher de 10% reducere.

Ne bucuram ca am reusit impreuna cu clientii nostri sa construim si pe Facebook o comunitate la fel de frumoasa ca in viata reala. In plina era social media, feedback-ul venit dinspre comunitatile virtuale joaca rolul unui barometru in timp real al legaturii care s-a format si se formeaza intre KFC si clientii sai. , declara Carmen Lupulet, director de Marketing KFC Romania.

2. Vodafone Romania

Comapania Vodafone Romania (VodafoneRO) foloseste Facebook pentru a-si promova aplicatiile destinate clientilor si pentru a primii feedback referitor la aplicatii si serviciile de telefonie mobila ce le ofera.
Vodafone Buzz Facebook
Un alt scop al paginii de Facebook Vodafone este de a fi folosita ca un minisite pentru diferite sectiuni cum ar fi: Cariere, Magazine sau Acoperire, toate aceste pagini fiind regasite si pe site-ul oficial dar au fost create separat pentru a le usura munca celor care utilizeaza Facebook si sunt clienti Vodafone. La fel ca si KFC, Vodafone isi promoveaza pe langa cele mentionate anterior si concursurile!

3. Durex Romania

Durex Romania Facebook
Durex (Durex.Romania) isi promoveaza mai putin produsele pe Facebook, acest lucru si din moment ce au un singur produs, iar numele brand-ului spune totul, insa merg foarte mult pe interactiunea cu fanii si concursuri cu premii in produse.

4. BMW Romania

Ca si primele 3 companii multinationale, producatorul german de automobile, BMW (BMW.Romania) , isi promoveaza si el brand-ul prin intermediul Facebook si isi tine la curent fanii cu noile modele de masini si noi articole sau teste publicate in mass-media.
BMW Romania Facebook

5. Nivea Romania

Binecunoscutul brand cu produse pentru piele si corp, Nivea (NiveaRomania), isi promoveaza pe pagina de Facebook noile produse precum si concursuri destinate exclusiv utilizatorilor de produse Nivea.
Nivea Romania Facebook

In concluzie, companiile folosesc Facebook pentru a-si atinge urmatoarele obiective:

  • fidelizare clienti (orice fan este un potential client care va folosi produsele noi lansate de brand-uri)
  • distribuire stiri (orice fan poate afla usor ce se intampla intr-o companie si ce produse apar)
  • organizarea concursurilor (concursurile cresc spontan vizibilitatea unui brand si respectiv numarul de fani)
  • promovare si vizibilitate online (cu cat pagina unei companii este mai vizibila in mediul online, cu atat ea este mai puternica si in realitate)
Daca ati gasit acest articol interesant, va recomand sa cititi si “De ce este importanta o pagina de Facebook pentru compania dumneavoastra?“.

Ati gasit acest articol interesant?

Distribuiti articolul prietenilor:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>