SEO vs. SEM vs. SMO – Ce metoda de promovare online functioneaza mai bine pentru afacerea dvs?

Posted by on 05 January 2012 in Blog | 0 comments

Varianta Slideshow

Optimizarea SEO vs. Campanii SEM Adwords vs. Retele Sociale?

Internet Marketing-ul este impartit in trei categorii mari :

  • (Pay-Per-Click/Impression) – in mare parte SEM (Search Engine Marketing)
  • Optimizarea pentru motoarele de cautare – SEO (Search Engine Optimization)
  • Optimizarea retelelor sociale – SMO (cunoscut si ca Social Media Marketing sau SMM)

Acestea sunt cele 3 metode folosite pentru a genera trafic consistent si respectiv vanzari catre website-ul dumneavoastra. Fiecare are avantaje si dezavantaje, pe care le vom dezbate in acest articol. Daca bugetul companiei dvs. pentru promovarea online va permite, puteti sa aveti cate o campanie de promovare pentru fiecare sector.

SEO (Search Engine Optimization)

Optimizarea pentru motoarele de cautare are avantajul de a genera trafic continuu cat timp site-ul se afla in primele rezultate ale unui motor de cautare (Google). Dezavantajul este timpul necesar pentru a ajunge in primele rezultate pe cuvinte cheie grele. Cu cat cuvintele sunt mai generale, cu atat optimizarea va fi mai grea. De exemplu, un site se poate optimiza mai usor pentru “pantofi din piele” decat pentru “pantofi”. Costurile unei campanii SEO a site-ului dvs. este cu atat mai scumpa cat cuvintele cheie sunt mai dificile sau cand exista mai multi competitori in domeniul dumneavoastra.

SEM (Search Engine Marketing)

SEM presupune folosirea uneltelor PPC (Pay-per-click) precum Google Adwords pentru a genera trafic. Spre deosebire de SEO, Marketingul pe motoarele de cautare genereaza trafic pe site atata timp cat motorul de cautare are o campanie activa pe cuvintele cheie alese de dumneavoastra. In cazul SEM, veti plati doar pentru acei useri care au ajuns pe site-ul dvs. prin intermediul anunturilor sponsorizate din Google sau alte site-uri care afiseaza Adsense. Costurile pot varia, dar nu mai mult decat bugetul zilnic sau lunar stabilit de dvs.

Pentru a demonstra cele doua metode de promovare a unui site pe motoarele de cautare (SEO si SEM), am efectuat o cautare demonstrativa pentru cuvantul cheie “incaltaminte”:

SEO vs SEM

SMO (Social Media Optimization)

Optimizarea retelelor sociale presupune administrarea si promovarea unei pagini care face parte dintr-o retea sociala (cum ar fi Facebook) pentru a genera trafic targetat catre site-ul dumneavoastra sau pentru a genera vizibilitate companiei/brand-ului. Dezavantajul este situatia in care pagina sau reteaua are putini membrii, caz in care mesajele postate in vederea cresterii vizibilitati vor fi inutile. Un alt dezavantaj este timpul necesar administrarii paginii. Costurile variaza in functie de metoda de promovare a paginii.

Concluzii:
Daca doriti rezultate imediate, incepeti o campanie SEM (Google Adwords).
Daca doriti rezultate durabile, incepeti optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) a site-ului si paginilor interne.
Daca doriti vizilitate (brand awareness) pe retelele sociale, creati-va o pagina si administrati-o periodic, deoarece SMO este alegerea perfecta!

Desi Google nu este singurul motor de cautare din lume, cand vorbim despre SEM sau SEO, aceastea se aplica asupra motorului Google deoarece este cel mai folosit motor din cautare din tara. In mod similar, Facebook este cea mai folosita retea sociala, avand peste 4 milioane de utilizatori romani.

V-ar putea interesa si:

Ghid complet: Cum vindem si cum ne promovam afacerea online?
De ce este importantă o pagină de Facebook pentru compania dumneavoastră?

Ati gasit acest articol interesant?

Distribuiti articolul prietenilor:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Agentia nu mai presteaza servicii si nici nu accepta contracte noi. Multumim pentru intelegere!