SEO: 5 sfaturi pentru optimizarea paginilor

Posted by on 16 January 2012 in Blog | 0 comments

Optimizare site
Dupa cum am povestit intr-un articol anterior, optimizarea unui site pentru motoarele de cautare (Search Engine Optimization, pe scurt SEO) este probabil cel mai important lucru daca doriti trafic durabil catre paginile site-ului. Atunci cand un website este optimizat, el va fi proeminent in Google si va genera trafic si respectiv, numerosi clienti. In cazul in care SEO iese din discutie sau doriti rezultate imediate, va trebui sa folositi alte metode de a genera trafic cum ar fi reclame pe alte site-uri, campanii SEM – Google Adwords etc…

Aceste tehnici de SEO on-site trebuie neaparat aplicate si in cazul e-commerce (magazinelor online), iar in cazul in care aveti deja un magazin online, va recomandam sa cititi cu atentie fiecare sfat. Ne vom referii in acest articol si la pagini cu produse ale site-urilor e-commerce.

Inainte de toate trebuie sa stiti concret dupa ce cuvinte cheie si fraze vreti sa apareti in Google, deoarece pe acelea le veti optimiza!

Asadar, am pentru dumneavoastra 5 sfaturi pentru optimizarea paginilor unui site:

1. Editarea elementelor sursa din <head> cu descrieri specifice fiecarei pagini

Aici ne referim la Meta Tags:

  • titlului paginii (<title>) – titlul trebuie setat cat mai descriptiv pentru pagina/produsul dvs.
  • descrierea meta (<meta description>) – descriere maxim 160 de caractere
  • cuvintele cheie (<meta keywords>) – desi era un element important in trecut, acesta nu mai este considerat ca find important de catre Google!

Tot in <head> mai sunt elemente ca Link Canonical, Iconita site-ului, Accesul robotilor pe site etc…

2. Folosirea h1 pentru numele/subiectul paginii

Motorul de cautare (Google) citeste anumite elemente ale unei pagini ca fiind de importanta mare. Unul dintre acestea este <h1>, un element in care trebuie plasat neaparat numele produsului si eventual unele specificatii ale acestuia.

De asemenea, poate fi de folos si boldarea frazelor si cuvintelor cheie.

Pe langa <h1>, urmatorul element important este <h2>, folosit pentru subtitluri.

Exemple subtitluri: Specificatii produs X; Recenzii Produs X…

3. Adrese URL SEO-friendly

Este important ca adresa paginii produsului sa nu apara ca:

www.site.ro/produs.php?id=123&nume=Telefon&producator=Samsung&culoare=negru

 si sa apara ca:

www.site.ro/Telefon/Samsung-Negru

Pe langa faptul ca faciliteaza navigarea utilizatorului pe site, motoarele de cautare vor indexa site-ul mai bine datorita adreselor care sunt afisate in rezultatele cautarilor.

4. Continut de calitate si actualizat periodic

Content is king este fraza pe care o veti auzi in toate articolele de optimizare. Fara continut original si calitativ, nu veti ajunge foarte sus in rezultatele cautarilor pe Google din cauza faptului ca Google iubeste continutul de calitate, pe care sa il poata afisa oamenilor care navigheaza pe internet zilnic. In cazul magazinelor online, prin continut intelegem in mare parte text scris care descrie produsul cat mai bine. Continutul poate fi o lista cu specificatiile produsului, si de ce nu, continut generat de catre utilizator, adica recenzii ale produsului sau intrebari despre produs.

Tot la continut intra si imaginile, care trebuiesc de asemenea optimizate. Optimizarea imaginilor se face prin adaugarea unui titlu al imaginii (title, precum si atributul alt).

Am mentionat continut original, si de aceea este important ca acesta sa nu se repete in interiorul site-ului, pe alte pagini, si bineinteles, sa nu fie copiat de pe alte site-uri!

5. Folositi unelte SEO si fiti la curent cu noile stiri/metode de optimizare.

Construiti-va o harta a site-ului (Sitemap)

Pentru a face paginile cat mai indexabile de catre motorul de cautare, trebuie sa aveti o harta (sitemap) a site-ului, care sa contina toate paginile. Formatul sitemap-ului trebuie sa fie xml pentru a putea fi folosita in Google Webmaster Tools, o unealta construita pentru a facilita monitorizarea site-ului in interiorul lui Google.

Viteza de incarcare a paginilor

Viteza cu care se incarca o pagina este importanta pentru vizitatori, cat si pentru robotii Google. Folosind unelte precum Page Speed, puteti afla de ce unele pagini se incarca mai greu si ce metode sa folositi pentru a le face sa se incarce mai repede.

Cateva sfaturi pentru optimizarea vitezei: imagini putine si de marime relativ scazuta; codul sursa comprimat; serverul sa fie din aceeasi tara cu vizitatorii; folosirea scripturilor esentiale – fara scripturi care nu vor rula niciodata!

Unelte utile: Keyword Density, AdWords Keywords Tool (poate fi folosit pentru a genera o lista a cuvintelor cheie similare pe care le puteti folosi, in functie de numarul de cautari), Search Engine Position

Un loc util de unde puteti gasi sfaturi pentru optimizarea site-ului este canalul oficial de YouTube Google Webmaster Help.

Daca ati gasit acest articol folositor, va puteti abona la newsletter pentru a primii alte articole interesante.

Ati gasit acest articol interesant?

Distribuiti articolul prietenilor:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>