Retailerii români ar trebui să folosească mai mult Social Media

Posted by on 19 January 2012 in Blog | 0 comments

In ziua de astazi, consumatorii sunt din ce in ce mai interesati de informatiile pe care le gasesc pe retelele sociale, deoarece acele informatii fac diferenta intre a cumpara un produs sau nu. Consumatorii multumiti vor impartasii experienta lor cu altii prin raspunsuri pozitive precum like-uri, comentarii, share-uri.

Platforme ca Facebook si Twitter ofera retailerilor sansa de a-si promova produsele si de a construi oameni loiali brandului, dar le ofera, de asemenea, oportunitatea de a raspunde direct cumparatorilor si sa culeaga opiniile si informatii despre ce doresc ei mai mult.

Insa, avem in Romania magazine retail a caror prezenta pe retelele sociale este 0, desi ar putea sa exploateze din plin aceasta resursa. Exemple: Real, Carrefour, Kaufland etc…
Cateva moduri de promovare care imi vin in minte imediat ar fi flyere impartite la case sau cateva afise in interiorul magazinelor care sa contina informatii si un simplu link catre o pagina de Facebook, iar ca premiu pentru fanii fideli, sa le ofere cate un voucher de 5% reducere.
Acesta a fost doar un exemplu, in realitate se pot pune in aplicare zeci de metode de a tine oamenii captivati pe retelele sociale, incat sa interactioneze si sa cumpere cat mai mult din magazinele retail.

Magazinele care au pornit din online, de exemplu eMag, isi fac treaba mult mai bine ca retailerii a caror obiectiv a fost vanzarea si marketingul offline.
Avem, de exemplu, un anunt postat pe pagina de Facebook a magazinului eMag, unde, cel mai posibil, au facut o vanzare prin intermediul Facebook:
eMag Facebook
Cu toate ca eMag sunt prezenti pe Facebook, si o fac destul de bine, implicarea lor ar trebui sa fie mult mai mare si sa raspunda acelor fani care au nevoie de mai multe informatii sau ridica intrebari care ar trebui raspunse.

Marketingul, vanzarile si relatiile cu clientii au devenit digitale, iar succesul unui magazin retail poate fi determinat in viitor de prezenta si angajamentul pe retelele sociale.
Asadar, retailerii merita sa investeasca in online, pentru binele lor, nu de alta.

Ati gasit acest articol interesant?

Distribuiti articolul prietenilor:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>