Promovarea Pay-Per-Click – Google Adwords – Lucruri pe care trebuie sa le stiti

Posted by on 02 February 2012 in Blog | 1 comment

Promovarea prin Adwords nu costa, ea genereaza profit daca este facuta cum trebuie.

Articolul explica, pe scurt, cum ar trebui sa gestionati cu succes o campanie Adwords si ce lucruri trebuie sa stiti inainte sa porniti la drum.
Este adevarat ca promovarea Pay-Per-Click, prin Google Adwords de exemplu, poate fi o metoda de promovare eficienta si low-cost, care poate genera vanzari aproape instant prin aducerea pe site-ul dvs. a acelor oameni care sunt cu adevarti interesati de produsele dvs. Toate acestea daca este facuta cum trebuie. De asemenea, este adevarat ca va poate consuma tot bugetul intr-un timp foarte scurt daca nu stiti cum sa il administrati.

Google Adwords este promovata ca o platforma usor de folosit. In mare parte, este foarte adevarat acest lucru. Pentru cei ce aleg sa isi faca singuri campaniile Adwords, crearea unui cont si a unei campanii de promovare poate fi facuta in cateva minute, insa la fel de usor, bugetul pe care il aloca acelei campanii se va consuma fara sa generati nicio vanzare.

Cele mai multe campanii Adwords ale clientilor pe care le-am administrat au avut multe greseli comune pe care nu ar trebui sa le faceti. Daca alegeti sa va gestionati singuri campaniile Adwords, va recomand sa cititi cap-coada ghidurile Adwords inainte sa incepeti.

Asadar, am pentru dumneavoastra cateva sfaturi in ceea ce priveste promovarea prin Adwords:

Mare atentie la cuvintele cheie pe care le alegeti, si cum le folositi

Cuvintele cheie sunt cel mai important lucru in Google Adwords deoarece dupa acele cuvinte cheie Google va va trimite toti vizitatorii. Este important sa le nimeriti din prima si sa nu alegeti cuvinte cheie care sa genereze multe click-uri si trafic, dar nici o vanzare!

Sa luam un exemplu: Sa zicem ca aveti un magazin de pantofi din piele pentru barbati.
Daca veti selecta ‘pantofi’ ca fiind cuvantul cheie, atunci Google va trimite vizitatori care vor cauta acel cuvant cheie, indiferent daca vizitatorul era de fapt interesant de pantofi cu toc pentru femei.

Cuvantul cheie, sau mai bine zis fraza-cheie trebuie sa fie neaparat de genul ‘pantofi de piele’ sau ‘pantofi pentru barbati’ pentru a genera mai multi vizitatori targetati.

Chiar daca pantofi va genera mai mult trafic decat pantofi de piele, in campaniile Adwords este vorba de cat de targetat este userul si nu cat de multi vor ajunge pe site-ul dvs. Asta daca nu cumva vreti sa cheltuiti o gramada de bani doar pentu a avea trafic pe site.

Un alt aspect foarte important la cuvintele cheie este optiunea de Keyword Matching.
Adwords suporta 3 moduri de alegere a cuvintelor cheie: Broad match, Phrase Match si Exact Match.
Broad Match pentru cuvantul pantofi – Google va afisa anuntul dvs. chiar daca se cauta pantofi de barbat, pantofi de piele, pantofi de femeie, pantofi cu toc etc… Broad Match se seteaza prin introducerea cuvantului cheie simplu.
Phrase match pentru cuvantul cheie “pantofi de piele” – Google va afisa anuntul dvs. numai atunci cand se cauta fraza “pantofi de piele”, sau cu ceva in plus: pantofi de piele pentru barbati, pantofi de piele albastrii, pantofi de piele noi etc… Phrase match se seteaza prin introducerea cuvantului cheie intre doua ghilimele. Exemplu “pantofi de piele”, “pantofi barbati” etc…
Exact Match pentru cuvantul de cheie [pantofi de piele] – Google va afisa anuntul dvs. numai atunci cand se cauta fraza exacta, fara alte cuvinte in plus.

Pe langa cele 3, avem si Negative Match, cuvinte cheie trecute cu -cuvant, caz in care Google nu va afisa anuntul cand se cauta acel cuvant.

2. Nu subestimati cantitatea de clickuri pe care o puteti obtine si alegeti cu grija bugetul zilnic si costul per click

Daca nu am ales cuvintele cheie bine, vom putea obtine din greseala foarte multe clickuri pe cuvinte cheie gresite, deci avem ca rezultat un trafic netargetat. Pe de alta parte, chiar daca am ales cuvintele cheie potrivite, in functie de buget, Google va afisa anunturile dvs. mai mult sau mai putin, iar clickurile pot consuma tot bugetul din acea zi datorita cuvintelor care genereaza cautari multe – respectiv clickuri multe.

Bugetul zilnic – Alegeti bugetul zilnic in asa fel incat sa va ramana si pentru celelalte zile ale campaniei. Daca bugetul total este, de exemplu 600 de lei pentru o campanie de o luna, veti putea seta bugetul zilnic de maxim 20 lei pe zi (chiar mai putin, 18 lei / zi sa zicem, deoarece unele clickuri pot avea valoare mai mare si sa depaseasca cu putin bugetul zilnic).

Costul per click – Setati valoarea maxima a costului per click exact cat sunteti dispusi sa platiti pentru cel mai scump click din acea campanie. Dupa costul maxim per click, puteti seta individual valori pentru cuvintele cheie.

Lucru foarte important de stiut (Pozitia anuntului) :

Google Adwords foloseste o formula pentru a afisa anuntul dumneavoastra si pe cele a competitorilor. Formula foloseste valoarea costului per click si scorul de calitate (Quality Score) al anuntului.
Pozitia anuntului = Max CPC x Quality Score
Scorul de calitate are o nota de la 1 la 10, si se calculeaza in functie de relevanta – formatarea anuntului (Titlul, randurile de descriere, chiar si adresa url a site-ului), CTR-ul (raportul de oameni care au dat click pe anunt) precum si calitatea paginii de destinatie a anuntului.

Exemplu:
Ati setat costul maxim per click sa fie 2 RON si aveti un Quality Score de 7/10.
7*2=14
Competitorul dvs. a setat costul maxim per click 1.5 RON, dar are un Quality Score de 10/10.
1.5*10=15
Anuntul competitorului va fi afisat deasupra anuntului dumneavoastra – caz in care trebuie sa le optimizati pentru a aparea inaintea lui.

3. Targetarea geografica a anuntului

Target geografic AdwordsCea mai mare greseala pe care puteti sa o faceti este sa aveti o afacere locala, dar sa setati campania geografic catre toata tara. In acel caz, veti obtine mult mai multe afisari, respectiv mai multe clickuri, insa targetarea va fi una proasta. Mare atentie si la limbile vorbite de vizitator. Va adresati doar persoanelor romane? Atunci selectati romana ca limba de cautare.

Daca aveti o afacere locala, setati ca centru geografic localitatea unde se desfasoara activitatea, si inca cativa kilometri ca raza.

4. Capabilitatile de conversie a paginii de destinatie a anuntului

Ok, ati lucrat mult la optimizarea campaniei Adwords, la cuvintele cheie, la buget, la targetare. Intrebarea care trebuie sa v-o puneti este: Ce vor face vizitatorii odata ajunsi pe site-ul nostru?
Daca aveti un design optimizat, curat, vizitatorii interesati vor cumpara produsul, vor suna pentru a pune o comanda, o rezervare etc… Insa, daca site-ul nu este pe placul lor, toti pot sa apese butonul Back, fara sa faceti vreo conversie (vanzare). Asadar, acordati mare atentie la interactiunea vizitatorilor cu paginile. Cat de usor vi se pare ca poate fi folosit site-ul? Este ceva ce nu v-ar conveni dumneavoastra daca ati vizita alte site-uri? Schimbati acel lucru! Puneti-va in locul potentialului client!

O sa inchei aici cu sfaturile Do It Yourself, iar in continuare o sa va explic va explic de ce aveti nevoie de un expert pentru campaniile de promovare Pay-Per-Click.


Cu atatea lucruri care pot sa nu mearga bine, ar trebui totusi sa investiti in promovarea Pay-Per-Click? Raspunsul este, categoric, DA!

Aflati care sunt beneficiile atunci cand lucrati cu noi

Promovarea prin sistemele Pay-Per-Click (Google Adwords) este capabila de lucruri marete, daca este facuta cu adevarat cum trebuie. Pentru a invata totul cap coada, presupune sa cititi manuale de cateva sute de pagini, iar apoi sa stati la curent cu ultimele stiri si tehnici. Pentru a invata cum functioneaza sistemul, trebuie sa va alocati mult timp si multi bani. Este singura metoda de a invata ce inseamna promovarea/marketingul (si mai ales cel online). Deoarece am rulat pana acum o multime de campanii, va putem ajuta sa nu faceti greseli elementare, si sa obtineti rezultate dupa cum urmeaza:

  • Mai multi potentiali clienti cu mai putini bani cheltuiti
  • Cresterea eficientei campaniilor cu pana la 300%
  • Investirea, in paralel, la costuri scazute, in alte metode de promovare online precum SEO, marketingul pe retelele sociale, imbunatatirea design-ului la ultimele standarde etc…

Lucram cu toate firmele, indiferent de buget, indiferent ca sunt afaceri la inceput sau unele in plina dezvoltare. Vom gasi solutia la promovarea companiei dumneavoastra in mediul online, astfel incat sa fiti cat mai vizibili si sa generati cat mai multe vanzari.

Toti clientii noi ce vor incepe sa foloseasca promovarea prin intermediul Google Adwords, vor primii cate un voucher in valoare de 250 RON. Contactati-ne acum.

Ati gasit acest articol interesant?

Distribuiti articolul prietenilor:

One Comment

  1. Alegerea cuvintelor cheie nu este cel mai important lucru, ci toate lucrurile de mai sus, toate sunt ca un puzzle, daca ceva e gresit atunci anuntul converteste prost.
    Foarte bun articol, felicitari!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>