Procesul SEO: Tracking & Ranking – Partea a 5-a

Posted by on 27 July 2013 in Blog | 0 comments

Procesul SEO - Optimizarea pentru motoarele de cautare

Iata ca am ajuns si la ultima parte a ghidului SEO, si anume Tracking & Ranking, adica partea in care incepem sa vedem rezultatele, in functie de pozitiile castigate in motorul de cautare.

SEO Tracking

Tracking-ul o definim ca partea de “urmarire” a site-ului, folosind diverse tool-uri. Una dintre cele mai importante unelte, este fara indoiala, Google Analytics. Este un tool atat de puternic, incat este folosit de o multime de profesionisti si chiar vandut catre marile companii din toata lumea (insa bineinteles, vorbim de o varianta mult mai pro).

Cu ce este echipat Google Analytics?

  • Content Analytics – Raporturile asupra continutului ne ajuta sa vedem care parte din site este vazuta ca fiind cea mai importanta pentru utilizatori, iar o pagina foarte citita si vizitata, este un semn de succes! »
  • Social Analytics – Fata de alte tool-uri, GA masoara si influenta in Social Media, adica traficul provenit din retelele sociale. »
  • Mobile Analytics – Aceasta sectiune ne ajuta sa vedem care este impactul pe dispozitivele mobile al business-ului nostru. »
  • Conversion Analytics – Un tool important pentru magazinele online (e-commerce) este fara indoiala, studiul conversiilor, adica, ce vanzari sau lead-uri am generat in urma promovarii. Analiza conversiilor ne va arata care a fost traseul vizitatorului pana a ajuns sa cumpere un produs, care este procentajul din traficul total care ajung sa cumpere ceva, si care pagini performeaza mai bine. »
  • Advertising Analytics – Ne ajuta sa vedem care este impactul campaniilor de marketing asupra traficului si poate inregistra utilizatorii proveniti din Adwords si ReMarketing, precum si campanii de marketing offline. »

Cum putem folosi Google Analytics?

Primul pas, este bineinteles, accesarea site-ului GA: http://www.google.ro/analytics/index.html

Pentru a putea folosi acest tool Google, avem nevoie de un cont Google, pe care cu siguranta il aveti deja. Dupa ce ne logam in cont si adaugam site-ul nostru in Analytics, vom primi un cod, care trebuie plasat in toate paginile site-ului, pentru a avea eficienta maxima.

Mai departe, unealta va functiona singura si ne va oferi statistici zilnice despre traficul pe site, de unde au ajuns utilizatorii, ce pagini au vizitat, cat timp au stat pe site etc.. Insa, ca orice tool destept, nu poate face totul singur fara ajutorul nostru, in orice situatie. Acesta trebuie configurat diferit daca site-ul nostru este un magazin online, deoarece datele culese trebuie sa fie mult mai multe si procesate diferit.

SEO Ranking

Definim Ranking-ul ca inregistrarea pozitiilor in Google si raportarea lor. Sunt o multime de tool-uri si pentru ranking, insa vom discuta de unul gratuit, produs tot de Google, si anume Google Webmaster Tools.

Panou Google Webmaster Tools

Fiind un tool Google, rezultatele sunt de cele mai multe ori apropiate de realitate. Pe langa afisarea pozitiilor cuvintelor cheie in Google, in Webmaster Tools avem o multime de alte unelte cu ajutorul carora ne putem imbunatatii optimizarea site-ului.

Ce date afiseaza Google Webmaster Tools?

rezultate cautarii Google webmaster tools

GWT va afisa datele ce pot fi observate in imaginea de mai sus, adica:

  • Query – cuvantul cheie cautat in Google
  • Impressions – de cate ori a fost afisat site-ul nostru in rezultatele cautarilor
  • Clicks – de cate ori s-a dat click pe site-ul nostru in rezultatele Google
  • CTR – Click-through rate, adica care este rata celor care vad site-ul nostru si ajung sa dea click pe el
  • Avg. position – pozitia medie in jurul careia oscileaza site-ul nostru pentru cuvantul cheie respectiv.

Acestea au fost doua tool-uri de importanta maxima pentru optimizarea SEO. Pe langa acestea doua de la Google, putem gasi si alte soft-uri sau site-uri care ne ajuta sa facem tracking si ranking, unele free, insa cele mai multe care dau rezultate, sunt platite.

Mai multe tool-uri si informatii?

Ati gasit acest articol interesant?

Introduceti adresa de mail:



Google+ Logo 16 Web Consulting - Google+
Google+ Logo 16 Iulian Grecu - Google+

Distribuiti articolul prietenilor:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Agentia nu mai presteaza servicii si nici nu accepta contracte noi. Multumim pentru intelegere!