Procesul SEO: Marketing & Link Building – Partea a 4-a

Posted by on 21 January 2013 in Blog | 1 comment

Procesul SEO - Optimizarea pentru motoarele de cautare

Link Building-ul este una dintre cele mai importante elemente ale optimizarii SEO, pe langa un continut de calitate.

Desi conceptul este cat se poate de simplu (sa aduceti cat mai multe linkuri relevante catre site-ul dvs. de pe alte site-uri), construirea unor linkuri catre site-ul dumneavoastra nu se realizeaza atat de usor, si este un proces care dureaza in general timp indelungat, si trebuie repetat periodic.

Atentie: A nu se confunda Link Building-ul cu optimizarea structurii linkurilor interne.

Va voi explica in acest articol care sunt cateva metode de a genera linkuri catre site-ul dumneavoastra.

1. Comunicate de presa

Dumneavoastra veti realiza mai multe comunicate de presa, relevante domeniului dvs. si le veti distribui in directoarele de articole, site-urile ce distribuie comunicate de presa sau pe site-urile de stiri, in speranta ca acestea vor fi preluate de alte site-uri, iar acele site-uri vor retine linkul catre site-ul dvs.

2. Article Marketing: Articole despre produsul dvs. pe site-uri de specialitate sau directoare de articole

La fel ca si in cazul comunicatelor de presa, va trebui sa realizati articole unice, care vor fi publicate pe site-uri de specialitate sau in directoare de articole. Acestea nu vor fi create exclusiv pentru a fi redistribuite, insa va fi de ajuns sa fie publicate pe site-ul respectiv (daca este un site cu autoritate).

2.1 Social Media/Social Bookmarking

Retelele sociale pot fi o sursa buna de link building, atat timp cat sunt actualizate periodic. Site-urile de Social Bookmarking sunt o metoda eficienta de a avea continutul indexat rapid si de a obtine linkuri.

3. Link Exchange: Schimbati linkuri cu alte site-uri

Probabil cel mai simplu mod de a face rost de link-uri este sa faceti link exchange (schimb de linkuri) cu alte site-uri din domeniu. Problema este sa convingeti persoana care detine site-ul sa faceti schimb de linkuri (probabil se va uita la autoritatea site-ului dvs., PageRank-ul, vechimea site-ului etc…)

Este foarte important ca linkul sa apara cu ancora dorita, sau mai bine spus, cuvantul cheie pe care se doreste obtinuta o pozitie mai buna in Google.

Daca site-ul/magazinul dvs. se numeste BeautifulFlowers si doriti optimizarea pe cuvantul cheie “florarie online”, atunci linkul care duce catre site va trebuie sa aiba acea ancora.

Un exemplu de cod bun pentru plasarea lui in alte site-uri este acesta:

<a href=”http://www.site.ro” title=”florarie online”>Florarie Online</a>

4. Intrati in asociatii sau site-uri locale de business (ex: camere de comert)

Majoritatea asociatiilor din domeniul dvs. au un site, pe care si-au listat membri, alaturi de un link catre site-ul lor. La fel si in cazul site-urilor locale de business (forumuri locale, site-uri de stiri locale, camere de comert etc…). Linkurile de pe asemenea site-uri pot ridica destul de mult in cautari site-ul, datorita autoritatii mari pe care acestea o au.

 5. Inscrierea site-ului in directoare web

Categoric una dintre cele mai cunoscute metode de link building si este una destul de simpla. Se gasesc o multime de directoare, in care se inscrie site-ul, cu titlul/ancora dorita, descrierea, cuvintele cheie etc…

Dezavantajul este urmatorul: Fiecare director are linkuri catre alte mii de site-uri, de unde linkurile vor avea o autoritate scazuta in ochii Google. Totusi, metoda trebuie incercata, si inscris site-ul in cel putin cateva zeci de directoare.

Un site pe care puteti gasi o multime de directoare web din Romania este urmatorul: www.dirpedia.ro.

6. Bloguri si blogosfera

Blogurile au devenit din ce in ce mai populare in ultimul timp. Prin intermediul bloggerilor se pot organiza concursuri, obtine review-uri la produse sau publica ofertele speciale pe care le aveti.

Un site foarte interesant pe care l-am descoperit recent este Blogal Initiative, un site prin care va puteti promova un concurs, care sa fie preluat de zeci de bloggeri, si sa obtineti zeci de linkuri relevante.

O alta metoda de a obtine linkuri sunt comentarii relevante pe care le puteti lasa la articole. Atentie insa ca blogurile sa fie dofollow, adica linkuri care transfera autoritate catre site-ul dvs. Un site ce promoveaza blogosfera romaneasca a blogurilor dofollow este www.dofollow.ro.

Inca o metoda care presupune insa si ceva munca, este sa va creati propriul blog, pe care sa publicati articole, ghiduri, resurse si orice altceva poate fi relevant business-ului dvs.

7. Linkuri cumparate

Este o metoda care nu este agreata de Google, insa atat timp cat linkurile sunt relevante si provin de pe site-uri cu autoritate, acestea va vor ridica cu usurinta site-ul pe prima pagina (daca va tine buzunarul si nu va prinde Google).

8. Interactiune sociala

O metoda mai greu de definit, insa, pe scurt, orice contact cu oameni din aceeasi industrie, care va pot oferii feedback sau un link catre site este binevenit. Participati la conferinte si evenimente si obtineti acele linkuri de care aveti nevoie. In general, sponsorii si partenerii unui eveniment anume vor beneficia de cate un banner/link catre site.

Cam acestea sunt cele mai eficiente metode de a obtine linkuri necesare optimizarii unui site. Observati ca desi titlul articolului este Marketing & Link Building, am vorbit in mare parte decat de Link Building. Insa, in opinia mea, marketingul in SEO = Link Building.

Linkurile de calitate, obtinute natural si un continut al site-ului de calitate sunt ceea ce va vor separa de competitori. Asadar, mult succes!

Mai multe resurse despre Link Building:

Ati gasit acest articol interesant?

Distribuiti articolul prietenilor:

One Comment

  1. Foarte complet si actual articolul….este intr-adevar multa munca in linkbuilding…insa daca ai pasiune si ceva motivatie eu cred ca poti crea lucruri frumoase si durabile. Google si Internetul a devenit o provocare permanenta!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Agentia nu mai presteaza servicii si nici nu accepta contracte noi. Multumim pentru intelegere!