Procesul SEO: Copywriting – Partea a 2-a

Posted by on 05 March 2012 in Blog | 1 comment

Copywritingul se defineste prin calitatea si unicitatea articolelor si a informatiei care se gaseste pe site-ul dvs. In ultimii ani, algoritmii Google s-au modificat pentru a ranka cele mai relevante pagini din punct de vedere al informatiei care se gaseste pe ele, continutul jucand un rol foarte important in optimizarea unui site. Cum competitia pe fiecare nisa online a crescut de asemenea, site-urile de top isi actualizeaza periodic continutul site-ului, si fac in asa fel incat acesta sa fie cat mai de actualitate, cat mai mult si cat mai bogat din punct de vedere SEO, lucru pe care va trebui sa il faceti si dvs.

Procesul SEO - Optimizarea pentru motoarele de cautare

In prima parte a ghidului  am discutat despre cercetare si analizare, iar in aceasta parte vom discuta despre cum sa scrieti articole bune pentru site-ul dvs, respectiv Google, si dupa ce criterii va ranka acesta in Google.

Cat de lung sa fie un articol?

Cu cat mai multa informatie de calitate, cu atat mai bine. Asta demonstreaza site-urile de top din Google (de exemplu Wikipedia). Personal, recomand ca un articol sa aiba cel putin 200-300 de cuvinte, pastrand un keyword density sub 5%.

Ce este Keyword Density?

Tradus in romana inseamna densitatea cuvintelor cheie, din care putem intelege rata de aparitie a unui cuvant sau a unei fraze care defineste acel articol sau acea pagina. De exemplu, un cuvant cheie in aceasta pagina este “copywriting”. Google va citi articolul meu, si va gasi in titlul paginii cuvantul cheie, si de mai multe ori prin continut, iar astfel el va intelege ca articolul se refera la subiectul in discutie.

Atunci cand veti lucra la un articol, aveti grija sa includeti in titlul paginii dar si in alte elemente ale ei (despre care vom discuta in partea a 3-a – Optimizarea on-site), insa nu prea mult! Daca veti mentiona de prea multe ori termenul sau termenii dupa care vreti sa fie pozitionat site-ul, nu il exploatati deoarece Google va simtii ca faceti abuz de cuvinte cheie (keyword stuffing) si va va penaliza.

Cum sa imi structurez articolele?

Cum simtiti ca puteti exprima cel mai usor ideile pe care le aveti! Insa, tineti cont si de cat de usor poate fi citit articolul de catre vizitator obisnuit. Chiar daca nu ati citit carti de copywriting, tot puteti exprima cel mai bine subiectele de discutie ale afacerii/domeniului dvs.

Daca doriti ca prin intermediul articolului sa generati interes cititorilor pentru a cumpara sau a lua contact cu dvs, puteti urma modelul AIDA (Attention, Interest, Desire, Action).

In prima faza le veti castiga atentia, apoi veti relata informatii care le gasesc interesante, urmand o dorinta pentru a lucra/cumpara ceva de la dvs, iar la sfarsitul articolului o modalitate de contact.

Ce sa scriu in articole?

Orice gasiti interesant si relevant produsului sau ideii pe care o doriti exprimata. S-a demonstrat ca paginile “bine scrise” genereaza mai multe vanzari ca cele prost scrise. Cand scrieti un articol, aveti in minte publicul tinta, nevoile lor, si cum le puteti satisface acea nevoie. Astfel articolul trebuie sa se adreseze vizitatorului, incat el sa afle cat mai multe despre produsul/serviciul dvs.

Ce vreau sa spun este ca marketingul din lumea reala se aplica in mare parte si marketingului online.

Concluzie: Content is King! Ingrijiti site-ul dvs. periodic, scrieti articole de calitate si oamenii vor afla de dvs!


Mai multe despre Copywriting:

Ati gasit acest articol interesant?

Distribuiti articolul prietenilor:

One Comment

  1. In concluzie, conteaza sa scrii bine si sa cunosti domeniul despre care scrii ca sa poti aduce un element de noutate si articolele sa fie citite si eventual recomandate tocmai pentru ca acolo se gaseste o informatie unica si utila.
    Multumesc pentru acrticol and “yes,content is king!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>