Procesul SEO: Cercetare și analiză – Partea I

Posted by on 07 February 2012 in Blog | 1 comment

In cursul urmatoarelor saptamani, o sa incerc sa scriu acest ghid complet (aproape complet din cauza ca algoritmii SEO se pot schimba in fiecare zi) despre SEO, cunoscuta si ca Optimizarea pentru motoarele de cautare, o metoda de marketing online care are ca rezultat pozitionarea site-ului dumneavoastra in rezultatele de cautare ale unui motor de cautare (Google).

Procesul SEO - Optimizarea pentru motoarele de cautare

Vreau din start sa se inteleaga ca asa vad eu procesul SEO complet, si in alte locuri puteti citii ca SEO inseamna doar Link Building, Optimizarea on-site, sau doar Copywritingul sau ca acelea sunt cele mai importante. Ne vom ocupa intens de fiecare parte a procesului, si va recomand sa acordati cate o saptamana sau macar cateva zile fiecarui pas, pentru a avea timp sa digerati informatia si sa intelegi cum se aplica site-ului dvs.

Cercetarea si analiza este pasul de inceput in orice domeniu cred. In SEO, cercetarea si analiza poate face diferenta in rezultate.

Cercetarea si analiza nișei

Fiecare site, ca fiecare afacere de altfel, se incadreaza intr-o nisa. Optimizarea in interiorul nisei este mult mai eficienta decat optimizarea in afara acesteia.

Nisa trebuie studiata cu atentie din mai multe puncte de vedere:

  • care sunt site-urile de informare in domeniul nostru
  • care sunt competitorii, cum sunt optimizati competitorii si cum ii putem intrece in rezultate
  • unde ne putem optimiza site-ul si care alte site-uri de nisa pot deveni partenerii nostri

Site-urile de informare sunt acele site-uri care ofera informatii generice din domeniul nostru, fara a promova produse sau servicii. Banuiesc ca deja cunoasteti cateva site-uri de acest gen, iar daca nu le cunoasteti, cautati-le pe Google folosind cuvinte ca: “X”, “stiri X”, unde X este domeniul/nisa/subiectul in discutie.

Competitorii trebuiesc gasiti si studiati “la sange”, atat din punct de vedere al site-ului lor, cat si a ofertelor (desi nu are nici o legatura cu SEO, trebuie sa va cunoasteti bine afacerea si calitatea/pretul serviciilor in raport cu altii). Competitorii optimizati ii putem gasi oricand cautand pe Google cuvintele cheie pe care le targetam si noi. Notati in agenda toate site-urile care sunt pozitionate pe prima pagina, apoi vizitati cate unul in fiecare zi si studiati cu atentie structurile paginilor lor. Voi explica mai elaborat in saptamana a 3-a (Optimizarea On-site) ce anume veti observa comun la toate (structura site-ului si structura paginilor etc…) si cum putem implementa aceleasi solutii pentru a optimiza site-ul nostru.

Unde ne putem optimiza site-ul? Pe site-urile de informare, bloguri din nisa noastra, site-uri partenere, alte site-uri… Notati-le la fel pe o foaie, acele site-urile din nisa dvs. care credeti ca pot deveni parteneri pe viitor. Va voi “vinde” mai multe ponturi despre locurile in care ne putem optimiza site-ul in saptamana de Marketing & Link Building.

Cercetarea si analizarea cuvintelor cheie

Cuvintele cheie sunt totul in motoarele de cautare! In functie de ele, Google va returna rezultate, si credeti-ma cand spun ca va veti dori sa va aflati in primele rezultate, deoarece de acolo vin cei mai multi vizitatori, de acolo vin vanzarile, de acolo vin banii!

Sugestii cuvinte cheie SEOCuvintele cheie reprezinta cuvintele sau frazele pe care le cauta oamenii pentu a va gasi. Aveti un magazin online care vinde flori? Atunci “flori” este cuvantul cheie principal, de asemenea mai avem si “magazin flori”, precum si cuvinte cheie long-tail (fraze cu 3 sau mai multe cuvinte), cum ar fi “magazin flori frumoase”, “magazin flori online”, “trandafiri rosii magazin online” etc…

Daca imaginatia nu va permite sa creati o lista de baza, exista unelte facute pentru a va sugera cuvinte cheie cat mai bune. O asemenea unealta este Google Adwords Keywords Suggestions, creata special pentru cei ce folosesc Adwords, insa noi o vom folosi pentru a ne afisa cele mai cautate cuvinte pentru afacerea noastra.

Vom selecta cele mai competitive cuvinte cheie, cele care genereaza cele mai multe cautari lunare, precum si cele care le vizam noi in special. Atentie sa selectati ca locatie Romania! Din nou, ni le notam in agenda.

Vreau ca in fiecare zi sa va faceti timp 15 minute, sa vizitati competitia, si sa corelati modul in care ei sunt pozitionati in motoarele de cautare dupa cuvintele cheie. Este un exercitiu care va ajuta in primul rand sa va cunoasteti competitia, si in al doilea rand, care sunt cuvintele cheie pentru care ne vom optimiza site-ul.

Cam atat in prima noastra saptamana, poate parea informatie putina, insa va garantez ca puteti umple cateva zeci de pagini in agenda, si ca orice lucru, trebuie luat pas cu pas pentru a-l intelege pe deplin. Exersati, deoarece saptamana viitoare trecem la Copywriting!

Ati gasit acest articol interesant?

Distribuiti articolul prietenilor:

One Comment

  1. Tot din categoria analizei de competitie, un tutorial pentru a gasi oportunitati de backlink-uri de la competitori, folosind Excel: Analiza link-urilor competitiei: Link Intersect in Excel

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>